Тема тижня

Тема блоку: «Світ крилатих»


Збагачувати знання дітей про характерні зовнішні ознаки птахів,комах, їх спосіб життя;дати знання про корисних і шкідливих птахів,комах, про залежність між середовищем існування і способом живлення; про птахів, комах занесених у «Червону книгу України»; закріпити поняття «перелітні птахи»,правила безпечної поведінки з птахами, комахами; розвивати емоційне спілкування з природою;виховувати естетичні почуття,природою  доцільну поведінку, дбайливе ставлення до птахів, комах. 

Спостереження

 1.Спостерігати за першими ознаками весни. Яким став сніг? Де з'явилися бурульки?
Чи змінився колір неба?
 2.Звернути увагу дітей на те, що взимку, коли вони поверталися із дитячого садка додому, було вже темно. А тепер? Чому? Пояснити, що прийшла весна, сонце вище піднімається на небі, краще гріє, довше освітлює землю, тому стало тепліше, світліше.
 3.Розглянути квіти в куточку природи , Закріпити їх назву . Догляд за кімнатним  квітами.
 4.Послухати весняний спів синиці. Чи так вона співала взимку? А як? Чому?
 5.Звернути увагу, що снігу стало менше. Пригадати, скільки його було взимку. Куди  подівся сніг?  Відмітити, що сніг, якщо й залишився, то на травичці, а на асфальті — ні. Чому сніг швидше розтанув на асфальті? Чому асфальт швидше висихає?
 6.Оглянути майданчик. Де зовсім розтав сніг? Як називаються ці місця? Чому в деяких місцях сніг розтав, а в деяких — ні?
7. Розглянути ячмінь у куточку природи. Якої форми і кольору в нього листя? Що було б з рослинами, якби не було світла, води, тепла, ґрунту?
8. Прокопати рівчак . Чому вода біжить в один бік ? Значення води для рослин , тварин , людей.
9.Спостерігати за небом. Яке воно? Яким було взимку? Пригадати вірші про сонце та небо.
10. Розглянути купчасті хмари. Чи бувають такі хмари взимку? Швидко чи повільно рухаються? З чим можна порівняти?
11.Спостерігати, як біжать струмки. Виготовити паперові човники, пустити їх у  калюжу та струмки, порівняти рух.
12. Розглянути бурульки. Як переливаються на сонці? Чому бурульки тануть вдень? Коли вони «виростають»?
13. Спостерігати, як швидко на асфальті висихає вода. Чи багато пари? Куди   піднімається пара? Що з неї утворюється?
14. Спостерігати за змінами рослин у куточку природи. Що сталося з бруньками на гілочках берези та тополі? Які з них більше розвинулися? Чи з'явилися нові пагони та листочки на кімнатних рослинах?
15.Спостерігати за птахами. Де взимку вони знаходять їжу? Що зараз вони шукають у проталинах? Чим живляться граки? Яку користь приносять?
16. Розглянути, де на території дитячого садка розташовані шпаківні. Хто селиться у шпаківні? Яку користь приносять шпаки?
17. Оглянути на ділянці рослини (братки, конвалії). Чи добре перезимували рослини під снігом? Чому весною всі рослини швидко розвиваються? Зробити висновок про вплив світла і тепла на ріст рослин.
18. Спостерігати за березою, розповісти про лікарські властивості берези.
19. Екскурсія до річки, спостерігати повінь. Пояснити, де і як п'ють воду тварини.
20. Перевірити знання дітей про народні прикмети.
21.Розповісти що відбувається у житті диких тварин навесні.
22. Екскурсія по місту.
23. Розглядання альбомів: «Весняні квіти», «Тварини», «Перелітні птахи», «Кімнатні  рослини»».


Тематичний блок: «Мозаїка професій»
Мета блоку: сприяти збагаченню життєвих вражень дитини про різні професії. Підвести дитину до усвідомлення необхідності кожної професії, розуміння особливостей професійної діяльності людей. Допомогти дитині отримати уявлення про сутність праці, її значення в   житті людини. Спонукати дитину  до виявлення поваги, пошани до людей .





«Професії моєї родини»
(де і ким працюють)



«Сфера обслуговування»
(продавець, поштар)

«Професії мого садочка»
(завідуюча, кухар)



«Будівельні професії»
(будівельник, маляр, муляр)

«Професії що навчають»
(Вихователь , музичний керівник)



«Сільськогосподарські професії»
(механізатор, хлібороб)

«На сторожі здоров’я»
(медична сестра , лікар, аптекар)



«Творці краси»
(кравець, модельєр, перукар)

«Професії моєї родини»
(водій, машиніст, пілот, регулювальник)



«Подорож у світ професій»
(Інтеграція різних видів діяльності за темою блоку)











                                                                                                             

СПОСТЕРЕЖЕННЯ.
 Спостереження за зимовими явищами в природі :
Сніг холодний ,сніг лапатий,за снігопадом , завірюхою.
Чи завжди сніг блищить на сонці?Лід прозорий , лід твердий , слизький ,
Лід розтає утворюючи воду.Заливання льодових доріжок.
 Спостереження за деревами в зимовому вбрання : покров після снігопаду ;
дерева в інеї ; у відлигу. Серед дерев знайти березу , тополю , горобину ,
вербу. Будова дерева. Дерева відпочивають , гілки дерев і кущів не вмирають, а відпочивають , узимку легко ламаються , перемерзають , тому їх треба оберігати.
 Зміни в погоди : мороз і сонце - день чудовий : сніг виблискує на сонці , рипить під ногами.
 Спостереження за птахами що прилітають до годівнички .
 За сходом та заходом сонця Звернути у вечірні години на зорі і місяць.
 За напрямком вітру , дивлячись на пару , що виходить з труб котелень.
 Дослідна робота зі снігом , льодом.
 Розглядання слідів на снігу : птахів , тварин.
 Милування зимовими пейзажами в сонячну погоду.
 Продовжувати вчити доглядати за кімнатними рослинами
 Поставити гілки берези , тополі у воду , спостереження за їхніми змінами.
 Висадження цибулі
 Висіяти овес, спостереження за сходами.
 Спостереження за рибками в акваріумі.
 Розглядання візерунків на склі , на що вони схожі.
 Під час спостережень за небом в різні частини доби пояснити дітям , чому
відбуваються зміни дня і ночі ( досліди з макетом землі та лампою – Сонце).
 Пригадати для чого згрібають сніг під дерева та кущі.
 Розглядання репродукцій про зиму.
 Розглядання альбомів за тематикою тижнів.




Рухлива гра « Пташки та кіт»
Мета: Розвивати у дітей рішучість, вправлятися з бігу з вивертанням
«Через струмочок»
Мета: Розвивати у дітей спритність, вправлятися у стрибках на обох ногах, в рівновазі.
«Конячки»
Мета: Розвивати у дітей вміння діяти за сигналом, погоджувати рухи один з одним, вправлятися з бігу, ходьби
«У ведмедя у бору»
Мета: Розвивати в дітей витримку, вміння виконувати рухи за сигналом, навички колективного руху. Вправлятися з бігу за певним напрямком, з вивертаням, розвивати мовлення.
«Кішка та мишка»
Мета: Розвивати у дітей вміння швидко діяти за сигналом, ходити, зберігаючи форму кола. Вправлятися з бігу з ловом.




Тема блоку: «Зимовий вернісаж»

Створити сприятливі умови для збагачення і систематизації знань дитини про зиму, її особливості, прикмети, ознаки, явища. Вправляти в умінні  встановлювати прості залежності між станом рослин та поведінкою тварин. Сприяти формуванню  практичних умінь піклуватися про своє здоров’я та надавати посильну допомогу природі (Деревам, кущам ,птахам). Розвивати емоційну чутливість. Долучати до споглядання краси природи. Виховувати здатність дивуватися , радіти, захоплюватися нею.




Понеділок

«Зима в садочку»
(ознаки зими на території СДНЗ – засніжені квітники, доріжки, кущі, майданчики, мерзла земля, годівнички, пташки. Стан майданчиків, пісочниць і т.д)

«Святий Миколай»

(звичаї традиції святкування; ікона Святого Миколая, її значення для українського народу «миколайчики»)

Вівторок
«Ми і зима»
(зимові явища в природі, ознаки, прикмети зими; одяг, взуття, головні убори;  охорона  та зміцнення  здоров’я  взимку, вплив погоди на здоров’я)
 «Зима-скульптор»
(морозні візерунки на склі в  квартирі, тролейбусі, автобусі, як вони утворюються;  кучугури снігу, замети. налипання снігу на гілках, будівлях, іній)
Середа
«Кольори зими»
(головний колір зими, інші «фарби» зими, де  їх можна зустріти в зимовий природі; зима в творах мистецтва )

«Наші менші брати взимку»

(життя птахів, звірів взимку, їх пристосування  до умов існування)
Четвер
«Настрої зими»
(зимові явища в неживій природі: мороз, снігопад, пороша, ожеледиця, вітер, хуртовина; правила безпечної поведінки)

«Зимовий вернісаж»
(інтеграція  різних видів діяльності за темою блоку)
П’ятниця
«Кришталевий дзвін зими»
(«голос» (звуки) зими; рипіння снігу, звуки лісу, завивання вітру, голоси пташок дзвін бурульок, звуки льодяного «співу» під ковзанням; правила безпечної поведінки)

«Зимовий вернісаж»
(інтеграція  різних видів діяльності за темою блоку)





Рухлива гра «Ми веселі дошкільнята»
Мета: удосконалювати навички ритмічної ходьби й бігу; виховувати рішучість; розвивати орієнтування у просторі.
Рухлива гра «Каруселі»
Мета: удосконалювати навички ходьби й бігу; розвивати спритність, координацію рухів і швидкість реакції.
Рухлива гра «Підкинь і злови»
Мета: удосконалювати навички бігу й ловіння м’яча; розвивати спритність.

Рухлива гра «Чия ланка швидше збереться?»
Мета: удосконалювати навички ходьби й бігу; розвивати уважність, пам’ять; виховувати організованість.
Рухлива гра «Квач»
Мета: удосконалювати навички швидкого бігу; розвивати спритність.
Рухлива гра «Зроби фігуру»
Мета: удосконалювати навички ходьби й бігу; розвивати відчуття рівноваги, витримку.
Рухлива гра «Каруселі»
Мета: удосконалювати навички ходьби й бігу; розвивати спритність, координацію рухів і швидкість реакції.
Рухлива гра «Ми веселі дошкільнята»
Мета: удосконалювати навички ритмічної ходьби й бігу; виховувати рішучість; розвивати орієнтування у просторі.
Рухлива гра «Знайди і промовч»
Мета: виховувати витримку, спостережливість, орієнтування в просторі.
Рухлива гра «Заборонений рух»
Мета: виховувати уважність, кмітливість, швидке орієнтування.



Емоційно – ціннісний розвиток
Спостереження
•   Спостереження за зимовими явищами в природі :сніг холодний ,сніг лапатий, за снігопадом , завірюхою. Чи завжди сніг блищить на сонці? Лід прозорий , лід твердий слизький ,лід розтає утворюючи воду. Заливання льодових доріжок.
•   Спостереження за деревами в зимовому вбрання : покров після снігопаду ; дерева в інеї ; у відлигу. Серед дерев знайти березу , тополю , горобину , вербу. Будова дерева. Дерева відпочивають , гілки дерев і кущів не вмирають , а відпочивають , узимку легко ламаються , перемерзають тому їх треба оберігати.
•   Зміни в погоди : мороз і сонце - день чудовий : сніг виблискує на сонці , рипить під ногами.                                                                                                         •   Спостереження за вітром : він потужний , якщо вітер дме просто в обличчя , тоь від нього ще холодніше.
•  Спостереження за птахами що прилітають до годівнички .
•  Спостереження за тваринами, поведінка взимку.
•  Спостереження за сходом та заходом сонця звернути увагу  вечірні години на зорі і місяць.
•  Спостереження за напрямком вітру , дивлячись на пару , що виходить з роту.
•  Розглядання слідів на снігу : птахів , тварин.
•  Спостереження за рибками в акваріумі.
•  Розглядання візерунків на склі , на що вони схожі.
•  Під час спостережень за небом в різні частини доби пояснити дітям , чому відбуваються зміни дня і ночі ( досліди з макетом землі та лампою – Сонце).

•  Пригадати для чого згрібають сніг під дерева та кущі.


Тема блоку: «Сторінками пізньої осені»


Розширити та збагатити знання дітей про життя в навколишньому світі в період пізньої осені . Звертати  увагу на взаємозв’язок  між рослинним і тваринним світом , живою та не живою  природою. Закріпити назви диких, домашніх звірів, птахів, комах та розширювати знання про діяльність людей  пов’язаною з підготовкою до зими; привчати виявляти турботу  про звірів, птахів, вміти надавати їм допомогу, брати участь у посильних трудових діях по догляду за об’єктами живої природи, не шкодити їм. Закріплювати навички бережливого відношення  до свого здоров’я . Знайти шляхи його зміцнення.


Понеділок

«Ми і пізня осінь»
(одяг, взяття, головні убори; охорона та зміцнення здоров’я; вплив погоди на здоров’я і настрій людей: як чинити, щоб восени не хворіти )


«Пізня осінь ходить гаєм»
(рослини восени; дерева, кущі, квіти; насіння, ягоди: сосна, ялина, калина, горобина )
Вівторок

«Пізня осінь в д\с»
(шукаємо сліди пізньої осені на клумбах: стан гранту, багаторічні рослини, дерева, кущі; підготовка дитячого садочка до пізньої осені)


«Дарунки пізньої осені»
(Діткам, людям: перші сніжинки, рукавички; птахам: горобину, калину, шишки; звірям: теплу шубку, зимові домівки)
Середа

«Пізня осінь в саду, на городі»
(фруктові дерева; як дерева готуються до зими; стан гранту на городі, в саду; праці людей на городі, в саду)



«Портрет пізньої осені»
(прикмети, ознаки: стан ґрунту, температура повітря, тривалість дня, положення сонця; види хмар)
Четвер

«Пізня осінь в полі на водоймі»

(стан ґрунту в полі; праця людей в полі; осінь на водоймах: ставки, озера, рычки)

«Настрій пізньої осені»
(сезонні явища: мороз, сніг, вітер, дощ, мряка, ожеледиця, туман; кольори пізньої осені; голос осені: шум вітру, дощу, листя, спів пташок)


П’ятниця

« Пізня осінь ходить гаєм»
(хто як готується до зими: комахи: комахи; звірі – линька; птахи переліт, причини відльоту; зимуючі, осілі)

«Пізня осінь ходить, за собою зиму водить»
(інтеграція  різних видів діяльності за темою блоку)


















































Спостереження 

1.Бесідо про третій місяць осені-Листопад . Перегляд ілюстрацій з альбому«Осінь», слайдів по даній темі. Пояснити чому він має таку назву.
2. Спостереження за змінами в природі.
3. Спостереження за сонцем, небом.
4. Спостереження за одягом дітей та дорослих. Чому вони так тепло одягнені?.
5. Продовжити спостереження за іграми старших дошкільників. Учити дітей гратися разом, ділитися іграшками.
6. Спостереження за деревами, кущами.
7. Спостереження за вітром. Ігри з вітром( вітрячки, повітряні кульки, їх поведінка).
8. За птахами на ділянці. Які птахи залишилися ? Де ділися інші ? Чому вони відлетіли?
9. Спостереження за деревами. Чому опадає листя?
10. Спостереження за дощем. За допомогою доторкування рукою вияснити, що вода мокра. Навіщо потрібен дощ для природи, вітер?
11. Після води з'ясувати температуру води у калюжі (холодна, чи тепла). Набрати води в прозору посудину і з'ясувати яка вода : брудна чи чиста. Пустити в калюжу човники паперові
12. За багаторічними квітами. Вони не замерзають під снігом. Чому? Сніг якковдра. Верхня частина рослин відмирає, а корінь не припиняє розвиток.
13. Ігри з папірцями . Вітер розвиває папірці: холодний чи теплий вітер? Сильний вітер чи слабкий ?
14. Продовжити спостереження за деревами. На якому дереві залишилося найбільше листя ?
15. Чому не можна ступити на землю босоніж?. Земля холодна, мокра, сира. Як гріє сонце? Часто йдуть дощі, рано темніє, а вранці, як йдемо до садка теж темно.
16.Хмари, які вони за величиною, кольором ? Чому вони рухаються?
17.Спостереження за замерзлими калюжами. Чому вода замерзла ? Хтозаморозив?
18.Сніжинки . (Перший сніг).
19.Хмари; які вони, коли іде сніг? На що схожі?
20..Правила поливу квітів у куточку природи, відзначити особливості кімнатних квітів, назву, будову.
21.Спостереження за горобцями Розповісти, які птахи залишаються зимувати : синиця, сорока, снігурі, ворони, сойки.. Допомога птахам взимку.
22.Спроба розпізнавати дерева без листя . Де воно поділося?
23.Розглянути на деревах іній.
24.Спробувати постукати по землі, вона тверда. Чому?
25.Під час снігопаду розглянути сніжинки, які вони? Різні за формою. На сніжинки подмухати. Чому вони розтанули? Чи ліпляться? Чому?
26.Помилуватися горобиною . Яка вона гарна? Визначити колір, форму.


Рухлива гра «Ми веселі дошкільнята»
Мета: удосконалювати навички ритмічної ходьби й бігу; виховувати рішучість; розвивати орієнтування у просторі.
Рухлива гра «Каруселі»
Мета: удосконалювати навички ходьби й бігу; розвивати спритність, координацію рухів і швидкість реакції.
Рухлива гра «Підкинь і злови»
Мета: удосконалювати навички бігу й ловіння м’яча; розвивати спритність.

Рухлива гра «Чия ланка швидше збереться?»
Мета: удосконалювати навички ходьби й бігу; розвивати уважність, пам’ять; виховувати організованість.
Рухлива гра «Квач»
Мета: удосконалювати навички швидкого бігу; розвивати спритність.
Рухлива гра «Зроби фігуру»
Мета: удосконалювати навички ходьби й бігу; розвивати відчуття рівноваги, витримку.
Рухлива гра «Каруселі»
Мета: удосконалювати навички ходьби й бігу; розвивати спритність, координацію рухів і швидкість реакції.
Рухлива гра «Ми веселі дошкільнята»
Мета: удосконалювати навички ритмічної ходьби й бігу; виховувати рішучість; розвивати орієнтування у просторі.
Рухлива гра «Знайди і промовч»
Мета: виховувати витримку, спостережливість, орієнтування в просторі.
Рухлива гра «Заборонений рух»
Мета: виховувати уважність, кмітливість, швидке орієнтування. 

Комментариев нет:

Отправить комментарий